Tack för din förfrågan! Vi hör av oss inom kort.

Köpvillkor

Truckproffs Maskin & yrkesutbildningar AB
Orgnr.559264-0089

Adress
Fabriksgatan 18
732 31 Arboga

VILLKOREN HOS TRUCKPROFFS MASKIN &YRKESUTBILDNINGAR AB

Bokningen är bindande och kan endast avbokas minst 5 dagar innan kursstart. Om du uteblir från kursen, debiteras du hela beloppet. Vid sjukdom ombokar vi din tid till ett senare kurstillfälle, en ombokad tid kan ej avbokas.

Köpvillkor för privatpersoner

TruckProffs följer svensk lag och alla köp av privatpersoner genom Truckproffs Maskin & yrkesutbildningar AB regleras av Konsumentköplagen. De köp som genomförs på distans regleras även av Distansavtalslagen.

Ångerrätt

I enlighet med Distansavtalslagen har du som privatperson rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta gäller alla våra utbildningar under förutsättning att de inte är påbörjade.

Klarna

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

GDPR

Information om personuppgifter

Varför och hur behandlas dina personuppgifter

Dina personuppgifter behandlas hos Truckproffs Maskin & yrkesutbildningar AB för att kunna administrera, genomföra och registerföra dina utbildningar.
För att din utbildning skall dokumenteras på rätt sätt och sparas inför framtiden är det viktigt att vi får in korrekta och uppdaterade uppgifter. Dina kontaktuppgifter kan användas vid genomförande av ytterligare utbildningar eller vid information som rör dina genomförda utbildningar hos Truckproffs Maskin & yrkesutbildningar AB. När utbildningen är genomförd sparas uppgifterna i Truckproffs utbildningsregister. Syftet med detta är att du skall kunna begära ut ett nytt utbildningsbevis i framtiden.

De som kan få del av personuppgifterna är anställda hos Truckproffs som behöver informationen i sin yrkesutövning t.ex. medarbetare på vår kundtjänst eller instruktörer. Truckproffs Maskin & yrkesutbildningar AB lämnar aldrig ut personuppgifter till utomstående eller andra företag.
Har du frågor om vilka personuppgifter som behandlas kan du vända dig till Truckproffs kundtjänst. Du har även möjlighet att begära ett registerutdrag.

Dina rättigheter

Om något blivit fel i dina personuppgifter har du rätt att begära att de rättas.

Du har även rätt att begära radering av dina personuppgifter, göra invändningar mot behandlingen av dem. och begära begränsning av behandlingen av dem. Det är dock viktigt att förstå att radering är permanent och att borttappade utbildningsbevis i så fall inte kan återskapas eller beställas vid senare tillfälle. Borttappat utbildningsbevis med raderade uppgifter kan således leda till att man kan behöva göra om utbildningen helt eller delvis.

Du har rätt att klaga till Datainspektionen

Om du anser att Truckproffs Maskin & yrkesutbildningar AB har behandlat dina personuppgifter på ett sätt som står i strid med gällande bestämmelser om behandlingen av sådana uppgifter, kan du vända dig till Datainspektionen med klagomål.

Qliro

Qliro är HANDLARENS betalleverantör och hanterar betaltransaktioner i kassan. När du väljer Swish ser du därför att betalmottagaren är Q*HANDLAREN vilket betyder att det är Qliro som är mottagare av pengarna för köpet och hanterar betalningen åt HANDLAREN.

Så här hanterar vi tvister på TruckProffs Maskin & Yrkesutbildningar AB

På TruckProffs Maskin & Yrkesutbildningar AB strävar vi efter att hantera eventuella tvister på ett snabbt, rättvist och professionellt sätt. Följande process gäller vid tvister mellan företaget och våra kunder:

  1. Initial kontakt och dialog
    • Vid en tvist uppmanas kunden att skriftligen framföra sina klagomål, synpunkter eller krav till oss via e-post eller brev.
    • Vi åtar oss att svara inom 10 arbetsdagar och inleda en dialog för att förstå och hantera situationen.
  2. Intern utredning
    • Ärendet granskas internt av relevant avdelning, där alla berörda parter involveras för att säkerställa en objektiv och rättvis bedömning.
    • Vid behov kan vi be kunden att inkomma med ytterligare dokumentation eller information.
  3. Lösningsförslag
    • Efter genomförd utredning presenterar vi ett förslag på lösning, som kan inkludera återbetalning, kompensation, alternativ utbildning eller annan åtgärd som anses rimlig och skälig.
  4. Medling
    • Om en lösning inte kan nås genom dialog och samförstånd, erbjuder vi möjlighet till extern medling via en oberoende part, som båda parter gemensamt kommer överens om.
  5. Juridisk prövning
    • Om medling inte löser tvisten har kunden rätt att vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller annan relevant instans för vidare prövning. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.
    • För det fall en rättslig process inleds ska svensk lag tillämpas, och tvisten ska avgöras i svensk domstol med plats i den ort där vårt företag är registrerat.

Kontakt för tvistärenden
Vid frågor eller pågående tvister, vänligen kontakta oss via:
E-post: info@truckproffs.se
Telefon: 070-097 52 60

Vi på TruckProffs Maskin & Yrkesutbildningar AB arbetar alltid för att upprätthålla en hög servicenivå och undvika tvister genom tydlig kommunikation och rättvisa villkor.